12 Aralık 2015 Cumartesi

MUHAMMED'İN EŞİNE SÖYLEDİĞİ SIR

AYET: Nebi, bazı zevcelerine sır olan bir sözü gizlice söylemişti. Fakat onu başkasına haber verince Allah, ona bildirdi. Bazısını açıkladı ve bazısını (bildirmekten) vazgeçti. Ona onu haber verdiği zaman, (zevcesi): “Bunu sana kim haber verdi?” dedi. (Nebi): “Bana Alim ve Habir olan bildirdi.” dedi. (66:3)

(66:3) Ayetine göre nebi, zevcesine sır olan bir sözü gizlice söylemiştir. Zevcesi bu sırrı başkasına söylemiştir. Bu sırrın zevcesi tarafından bir başkasına söylenmiş olduğu, Allah tarafından nebiye bildirilmiştir ve bu durumu zevcesine açıklamıştır. Zevcesi de bunu nasıl bildiğine şaşırmış ve “Bunu sana kim haber verdi?” demiştir. Bunun üzerine nebi de kendisine “Bana Alim ve Habir olan bildirdi.” cevabını vermiştir. 

Nebinin söylediği her şeyin vahiy olduğunu iddia eden kimseler, bu ayeti delil göstererek "Muhammed böyle bir cevap verdiğine göre kendisine Kuran haricinde de vahiyler verilmiştir" demekte ve böylece Muhammed'in bütün sözlerini (hadislerini) ilahi vahiy olarak göstermektedirler. Dolayısıyla Muhammed'e atfedilen hadislerin tamamı Allah'ın sözlerinin yanında hüküm kaynağı yapılmaktadır.   

Peki, din tek sahibi ve hüküm koyucusu olan Allah böyle bir şeye açık kapı bırakır mı? 

Acaba nebinin eşine söylemiş olduğu sırrın izi Kuran'da var mıdır? Bir insanın zevcesine vereceği sır ne olabilir? 

Bana göre bir insanın zevcesine vereceği sır, kendisiyle boşanmayı dile getirmesi olabilir. 

AYET: Ey Nebi! Zevcelerine de ki: "Eğer Dünya hayatını ve onun ziynetini istiyorsanız o zaman gelin sizi metalandırayım. Ve sizi güzel bir bırakışla boşayayım." (33:28)

Dolayısıyla bu açıklamaya çok üzülen ve içerleyen zevce muhtemelen bunu, kendisine en yakın bulduğu kimseye açacaktır. Ve bu konu dilden dile bir şekilde tekrar nebinin kulağına gelecektir yani nebi, zevcesinin bu sırrı bir başkasıyla paylaştığını anlayacaktır. 

Görüldüğü gibi Nebi'nin zevcesine söylediği sır bile Kuran'da yer almaktadır. 

Peki, (66:3) ayetinde nebi “Bana Alim ve Habir olan bildirdi.” demiştir. Eğer nebi, bu sırrın eşi tarafından bir başkasına aktarılmış olduğunu dilden dile aktarma şeklinde duymuşsa bu, Allah'ın kendisine bildirmesi sayılır mı? 

Evet sayılır. 

Allah, birilerini vesile kılarak sırrın kendisine açıklanmasını sağlamıştır. 

Zira örneğin fakirlere yapılan yardım da Allah'a verilen bir borç hükmünde sayılmaktadır.

AYET: Kim Allah’a güzel bir borç verirse, o taktirde o kendisine kat kat çoğaltılarak ödenir. Ve Allah, daraltır ve genişletir. Ve O’na döndürüleceksiniz. (2:245)

AYET: Kim ki Allah’a güzel bir borç verir, o taktirde o ona kat kat ödenir. Ve onun için kerim ecir vardır. (57:11)

Kısacası bazı insanlara yapılan yardım Allah'a borç vermek sayılıyorsa bazı insanlardan gelen haber de Allah'tan gelen haber sayılabilir. 

AYET: Ve Biz, O’na (Peygamber’e) şiir öğretmedik. Ve (bu), O’na yakışmaz. O (O’na indirilen), sadece zikir ve apaçık Kur’ân’dır. (36:69)

(36:69) Ayeti, Muhammed'e sadece Kuran indirildiğinin açık bir delilidir. 

Eğer Muhammed'e Kuran haricinde de vahiy verilmişse bunlar neden Kuran gibi Allah tarafından korunma garantisi altına alınmamıştır? 

Muhammed'in her söylediği vahiy kaynaklı ise o zaman Kuran adı altında bir kitabın indirilmesinin ne anlamı vardır? 



EN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.

Bülent DİLAVER
_iNsaNOĞLU_

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder