Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem ayetlerdir, onlar
Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir. Fakat kalplerinde eğrilik
bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara tâbî olurlar. Ondan fitne
çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun
te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: “Biz
O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır” derler, onlar da
tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların
sahipleri) (tezekkür edebilir). (3:7)
Ayetteki Kitabın, Kainat Kitabı olduğunu düşünelim...
Kitabın indirilmesinden bahsedildiği için sadece Kuran'ın kastedildiğini
sanıyoruz.. (Mesela koyunların da indirilmiş olduğunu hatırlayalım.)
Kainat da ikişerli bir kitaptır. Kainat da yaşayan ayetlerdir.
Onun muhkem olanı, ahiret yurdu yani Cennet hayatıdır.
Cennet yurdunun müteşabihi, benzeri ise Dünya hayatıdır.
Kalplerinde eğrilik bulunanlar, Dünya hayatının geçici bir aldanış olan
nimetlerinin peşinden koşanlardır. Ve görmedikleri Cennet hayatı hakkında
ahkam kesmeye çalışanlardır.
EN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR.
Bülent DİLAVER
_iNsaNOĞLU_
ve lekad : ve andolsun ki
YanıtlaSil2. âteynâ-ke : sana verdik
3. seb'an : yedi, yedili
4. min el mesânî : mesâniden (ikinciden)
5. ve el kur'âne : ve Kur'ân'ı
6. el azîme : büyük, azîm
mesani aslında ikişerli demek.
yani ikişerliden yedili ise göğün yedi katı var ve yerin yedi katı var.yani iki farlı kısım ve ikisi de yedi kat.sanki sana kainatı ve azim kuranı verdik diyor.azim ise arşül azim olarakta çok kullanılır.yani kainatı ve kainat üstü bi kitabı yani kainatın tamamını anlatan kitabı diye vurgu olabilir mi ?
ne dersiniz
ve lekad : ve andolsun ki
YanıtlaSil2. âteynâ-ke : sana verdik
3. seb'an : yedi, yedili
4. min el mesânî : mesâniden (ikinciden)
5. ve el kur'âne : ve Kur'ân'ı
6. el azîme : büyük, azîm
mesani aslında ikişerli demek.
yani ikişerliden yedili ise göğün yedi katı var ve yerin yedi katı var.yani iki farlı kısım ve ikisi de yedi kat.sanki sana kainatı ve azim kuranı verdik diyor.azim ise arşül azim olarakta çok kullanılır.yani kainatı ve kainat üstü bi kitabı yani kainatın tamamını anlatan kitabı diye vurgu olabilir mi ?
ne dersiniz